fredag 19 november 2010

I`m back!!, Helig och hur kåt som hellst!

Tjena!. Har inte skrivit på alltför länge och till er tappra själar som faktiskt läser denna blogg så ber jag om ursäkt. Ibland är livet bara för snurrigt för att man ska hinna berätta om det. Antar att alla proffsbloggare faktiskt har det som ett jobb att sitta och skriva en massa skit om sitt liv men jag har det då inte. Nu är det iaf. fredag eftermiddag igen. Alla kompisar verkar kraftigt upptagna och jag är sjukt uttråkad. Kastade ut en förfrågan på facebook om vad man kan hitta på ikväll och det bästa förslaget hittils var att städa och tvätta. Kommmer nog inte att hända känns det som. En kort resumé av vad som hänt sedan sist. Fader Tom funkade men blev kanske inte den hit man kunde vänta sig. Alltför många lever ett liv i total synd och att omvända dessa kräver en viss möda.Vaknade utan telefon som jag tydligen lade ifrån mig efter nattens sista samtal. Vad dock lugnt, för djävulen kom förbi med den dagen efter :-). Vad gäller de himmelska tjänsterna så gäller ordspråket " A gentleman never tells".
Sen kom ytterliggare en vecka med massor av jobb och så till fredagen. Går på Ritz som anordnar den officiella efterfesten till Ladies night. Är ute ca 22.30 och tjejerna förväntas komma ca 23. Träffar en kille vid pissrännan som av utseendet att döma inte är någon player direkt. Jag frågar lite på skoj om han ser fram emot kvällen. Det riktigt lyser i ögonen av upphetsning och killen hasplar ur sig " det kommer bli hur bra som hellst! Det här kommer bli helt otroligt!"
När vi sedan står vid vårt bord vid ingången när alla kommer börjar jag fatta vad han menade. Ett lämmeltåg av kvinnnor bara forsar in. Alla typer och åldar finns med. De flesta lite på lyset och på ett sjuhelsikes partyhumör. Dansgolvet fylls på under en halvtimme av alla dessa kvinnor och ca 100-talet golddiggergrabbar som försöker visa upp sin bästa sida under brunsten. En fantastisk syn. Tror jag är mest imponerad över att den här kvällen hade tjejerna all makten i världen. Passar på att slå ett slag för min feministiska sida som skäms över att tillhöra manssläktet då de flesta män i mina ögon faktisk är riktigt fega praktarslen som är beredda att gå över lik för att få stoppa in den.
Nåja vi ger oss ut i detta sprakande hav av lust och åtrå. Ca 100 ogenerade tafsningar och ett försök till att radikalt tvångshångla mig senare, lämnar jag stället i förtid för att göra sällskap med en kompis som varit ute på ett annat ställe. För mig blev det nog lite för mycket av det goda den här gången eller så är det liksom inte kul när man inte får kämpa lite.
Lördagen blir det sedan bartömning i gamla "goda" hemstaden och söndagen tillbringades i bakfylla och misär.
Nu är fredagen här igen. Jag tar en öl och lurar på läget. Vad händer nu då? Är erbjuden pokerkväll men är på tok för dampig för att sitta och spela poker. Jag behöver koppla av efter en veckas arbete med mänskligt bekymmer. Att koppla av en fredag för mig innebär all social kontakt som endast är positiv. Tror jag ska skaffa en hobby :-)
Patre Tom signing out! Et domini, et patre, et fiili, et spiritus sancti. Amen.

1 kommentar: