fredag 26 november 2010

Nä men nu får det räcka!!

Alltså anledningen för mig att börja blogga var nog mest att spy ur mig grejer som stör mig men på ett hyfsat ironiskt sätt. Får väl se hur ironiskt det väl blir. Till att börja med. För ett par veckor sedan stressade jag in på Mc donalds för att köpa med mig mat som skulle ätas i bilen för jag var lite stressad. Ställer mig i den kortaste kön med endast två kunder före. I kön bredvid står ca 8-9 kunder, vilken skulle ni ha ställt er i? Men vad händer? Jo personen före mig verkar ta en enorm tid på sig att skriva på kontokortsnotan. Jag i min enfald tänker "det var en rackare att ha ett långt namn". Kassören tar tillbaka lappen och och skriver tillbaka. Det är då Jag inser, jag står bakom en dövstum som ska beställa till två familjer typ! Och då bara specialbeställningar! Som om detta inte är nog så ska det vara jävla happy meal! Och naturligtvis finns det då två barnböcker att välja på just denna dag vilket verkar vara ett kraftigt svårt beslut att både förklara och bestämma. Missuppfatta mig inte nu. Har naturligtvis inget emot människor som inte hör, särksilt inte då jag själv är halvdöv men varför händer såna saker alltid mig när jag är stressad!!!!
Och sen till det värsta jag vet!. Folk som fan inte begriper hur ett jävla kontokort fungerar. Har ni aldrig funderat på vad folk gör när ni står i bankomatkön? Koden är fyra siffror, hur svårt kan det vara? En del tar enorm tid på sig att trycka ner dessa knappar!!! Sen ska vi inte tala om när folk ska försöka handla med skiten. Varför fungerar inte inlärningsteorin här? Någon gång måste ju för fan folk lära sig att läsa meddelandet på displayen eller? Stod på konsum och skulle handla bakom en dam som verkligen vägrade läsa vad fan det stod. Skulle använda något medmerakort men inte betala med det. Likt förbannat trycker hon ok när det står "vill du betala med kortet". Kassören påpekar ganska ironiskt (kanske lika trött som jag på kontokortspuckon) vad hon gjort för felt och hon säger "åh jag trodde han frågade om det var ett medmerakort". Vilken jälva han? Gubben i lådan? Vad pratar hon om? Tänk om människan är chef på sitt jobb! Vad grundar hon så fall sina beslut på? Läs för helvete människa! Nåja. Dår har man klagat lite på det med... Ha en fortsatt bra fredag och kom ihåg: kan man inte, ska man inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar