fredag 31 december 2010

Nytt år, nya planer.

Ja då stundar nyårsafton. Ser fram emot en trevlig festkväll. När kvällen väl är över och nästa dag gryr är det mer en förlängning eller avslutning på kvällens fest. Men Dagen efter nyårsdagen börjar mitt nya år. Två löften ska jag ge mig själv. Brukar inte ge nyårslöften men den här gången är det nödvändigt. Det här året ska jag lösa mitt problem. Om det blir genom plan a,b eller c visar sig men innan året är över ska det inte vara ett problem längre. Ser fram emot den utmaningen med skräckblandad förtjusning men det är nog på tiden att det händer. Som jag skrev i ett tidigare inlägg blir det ett år med stora förändringar. Kanske dags att göra andra förvånade. En vän sa till mig igår: "Tom du har plötsligt hoppat sex år tillbaka i tiden. Du kommer hem efter fem år och märker att dina vänner vuxit upp och skaffat familj. Vad gör du? Jo du börjar leta nya kompisar att umgås med så du kan återgå till där du var." Kanske dags att växa upp och faktiskt lära sig leva det där "lugna livet".
Nytt år, nya tider och en ny typ av Tom, hoppas han inte blir tråkig :-).
Gott nytt år!
Dagen och kvällens låtar bör ju vara lite inspirerande och förändringsrelaterad så det blir två som jag tidigare haft.
Just idag är jag stark med Kenta och I am not afraid med Eminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar