lördag 23 oktober 2010

Du får göra din egen resa... del två... "the big five"

Ok ett nytt försök. Del två av dagens inlägg var så gott som klart när jag tryckte på fel knapp och allt försvann. Var riktigt nöjd med det förra så man får väl hoppas att det finns energi nog att skriva det lika bra igen.
Var ute på den obligatoriska dagen efter promenaden och plockade upp mina saker och stannade för en fika på ett ställe. Pratade med flickvännen till den som bodde där om vilken av hennes vänner som skulle kunna vara ett alternativ för mig, haha. Tror hon är skeptisk.... För mig handlar det nog om att hitta en tjej som kvalar in på min "big five" lista. Alltså en av fem tjejer som gjort störst intryck på mig genom livet. Tror att jag nyligen träffat nummer fem. Om livet skulle vara enkelt skulle allt vara frid och fröjd just nu, men så är det ju inte. För många av oss är det nog så att vi kan få stå och se på en smarrig hamburgertallrik när vi är sjukt hungriga. Att känna doften av den där goda maten. För mig verkar det vara så att man får smaka några strips och kanske ta en tugga av burgaren. Alltså man svälter ju inte men man blir fan inte mätt heller. Jag kommer iaf. aldrig nöja mig med endast pannkaka om jag faktiskt även vill ha ärtsoppa... Kanske därför som "the big five" numera är fem och jag fortfarande är ungkarl. Nåja. Vi får väl se vart det här slutar. Det var iaf exotiskt att kolla runt lite i "hembyn" igår. Tiden går och världen förändras men det sker tydligen i olika takt på olika ställlen :-). Dagens citat får bli från min partypolare från igår
"blev det sent igår eller tidigt idag?"
Nu blir det vila och sen kanske en ny partykväll, vem vet.
Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar