onsdag 20 oktober 2010

Och livet rullar på...

Känns rätt ok idag. Har varit ganska tillfreds på jobbet och det mesta beror på den stämning jag var i när jag somnade. Hade ett väldigt trevligt samtal med en underbar människa innan jag gick och la mig igår. Det är så mycket värt att kunna prata om seriösa saker och samtidigt kunna skratta tilsammans. Har saknat de stunderna av skratt med just den personen. I lördags hade jag en diskussion om framtiden med en gammal god vän. Han sade "Tom, vi är dömda till ett liv i bakfylla och misär". Låter ganska tragiskt och jag hoppas att han får fel. Det har dock känts som att han faktiskt har rätt ganska många gånger den senaste tiden. Jag såg ett bra citat på väggen på jobbet idag. "Jag tänker mycket på framtiden för jag ska leva resten av mitt liv i den". Jag antar att det är när man tänker på framtiden och inte ser något direkt upplyftande i den som det första citatet kan kännas sant. Ändå är det ju inte fel att tänka på framtiden men man måste leva i nuet. Dessutom kan ett sista citat vara passande att tänka på vissa gånger. "Även en klocka som står stilla visar rätt tid två gånger per dygn".  Med andra ord kan man konstatera att helt jävla missanpassade är vi inte någon av oss. Även om det kan kännas så många gånger.
Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar