fredag 29 oktober 2010

En summering av en helkonstig vecka...

OK. Det har inte blivit mycket skrivande här under veckan. Kan bero på att jag har arbetat en hel del. Måndag och tisdag bjöd inte på särskilt många glada överraskningar utom några negativa tyvärr. Så kom då dagen jag fruktat. Föreläsa för 130 personer med en näsa som kändes som den såg för taskig ut. När vi väl står där uppe på scen med alla dessa människor som tittar så fungerar inte mikrofonerna. Haha, nåja det gjorde ju att stämningen blev glad och vi körde på. Föreläsningen gick bra och efteråt skulle vi sitta i publiken och lyssna på när förvaltningschefen i kommunen skulle dela ut årets pedagogiska pris. Tala om min förvåning när priset tydligen har gått till oss! Jaha bara att springa upp på scenen igen, pionröd i ansiktet och inte fatta någonting. Det blev den fetaste buketten jag har fått hittils och försöker hålla liv i just nu. Dessutom 5000kr till verksamheten tydligen. Torsdag fick man småspringa genom lärarrummet när man skulle ha morgonkaffet och sen tillbaka och gömma sig på kontoret. Det kom till och med upp folk till stugan vi jobbar i och gratulerade. Fredagen avslutades med handledning (lite tips från coachen) och nu känner jag mig sjukt dominant över tvättmaskinen, golvmoppen och dammsugaren! De liksom bara lyder och gör som jag säger! Tänk om det alltid var så enkelt haha.
Eftersom flera har tjatat om att det saknas bilder i den här bloggen så får jag väl lägga upp en bild den här gången då. Notera dock att inga spår finns av tidigare nämnda trasiga näsa. Nu ska jag på den där golvmoppen igen med en folköl som sällskap!
Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar